کد خبر: ۵۹۷۹۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
پس از "نخست وزیر ژاپن" این‌بار "اردوغان" میانجی ایران و امریکا می‌شود

تلاش‎ها برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا| اردوغان: با رهبری و رئیس‌جمهور ایران صحبت خواهم کرد

"اردوغان رییس جمهوری ترکیه می‌گوید مذاکراتی را میان واشنگتن و تهران با هدف کاستن از تنش ایجاد شده در ماه‌های اخیر میان دو کشور آغاز کرده است.
تلاش‎ها برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا| اردوغان: با رهبری و رئیس‌جمهور ایران صحبت خواهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه به‌تازگی اعلام کرده که گفت‌وگو میان ایران و امریکا با هدف میانجیگری و تنش‌زدایی میان دو کشور را آغاز کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبه خبری دولتی "تی آر تی" ترکیه با اعلام این خبر افزوده است: "اردوغان رییس جمهوری ترکیه می‌گوید مذاکراتی را میان واشنگتن و تهران با هدف کاستن از تنش ایجاد شده در ماه‌های اخیر میان دو کشور آغاز کرده است. او گفته که هدف‌اش ایجاد زمینه‌ای مشترک برای حل مشکلات است. رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مایل به پذیرفتن نقش میانجی میان ایران و امریکا برای کاهش تنش میان دو کشور و ایجاد ثبات و آرامش بیشتر در خاورمیانه است.

"تی آر تی" ترکیه می‌نویسد اردوغان در حالی این پیشنهاد را مطرح می‌کند که "شینزو آبه" نخست‌وزیر ژاپن در تلاش مشابه برای پیدا کردن زمینه مشترک به منظور جلوگیری از تشدید تنش میان ایران و امریکا ناموفق بود. 

رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن، پیشنهاد مذاکره با آمریکا را رد کرده بودند و گفتند هیچ پیامی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ندارند.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران در مسیر بازگشت از سفر به کشورش ترکیه اظهار داشت: "آبه به من گفت که آیا می‌توانم به حل مشکل میان ایران و امریکا کمک کنم و من گفتم چرا که نه. من می‌توانم با مقام ارشد رهبری ایران آیت‌الله خامنه‌ای و حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم. پس از آن ما با یکدیگر توافق کردیم که در این‌باره بحث‌ها صورت گیرد و گام‌های بعدی برداشته شوند".

ادامه تلاش‎ها برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا| اردوغان: با رهبری و رئیس‌جمهور ایران صحبت خواهم کرد

"تی آر تی" ترکیه می‌نویسد: "در دوران ریاست جمهوری ترامپ در امریکا آن کشور فشارها بر ایران را پس از خروج از برجام و اعمال تحریم‌های دوباره علیه تهران افزایش داده است و دولت‌ها و شرکت‌ها را از تجارت با ایران برحذر داشته و تهدید می‌کند که در صورت تجارت با ایران مشمول مجازات‌های تحریمی امریکا خواهند شد".

این شبکه خبری در پایان می‌نویسد: "اردوغان تاکید کرده که ژاپن از تحریم‌های امریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و معتقد است که نیاز به راه‌حلی برای مشکل میان ایران و امریکا با "افقی تازه و رهبری‌ای هوشمند" وجود دارد. اردوغان همچنین گفته است که مقام‌های چینی نیز مخالف تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران هستند و معتقدند که تحریم‌ها اثری منفی یرای صلح و ثبات در منطقه دارند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
جانم فدای ایران
|
Germany
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
10
10
این اگه کاری میتونست بکند واسه کشور خودش انجام میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ترکیه اول هواپیماهای اف35 که پولش را هم به امریکا داده است تحویل بگیرد،بعد به ما پیشنهاد سازش بدهد و میانجیگری کند.
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
8
25
دولتمردان ما باید زمینه مذاکره و رفع تحریم را فراهم کنند اگر شرایط زندگی مردم ما مثل شرایط زندگی مردم آمریکا بود، طولانی شدن مذاکرات طوری نبود ولی مردم ما با این تحریمهای ظالمانه تحت فشار شدید هستند اگر این وضع چند ماه دیگه ادامه پیدا کند آثار وحشتناک آن در زندگی مردم خود را نشان خواهد داد پس لطفا جلوی بدتر شدن را بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
1
مردم بدبخت بدبخت تر شده اند و ثروتمندان ثروتمندتر . .................................
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
من نمیدونم چرا کسی تو دولت این نکته رو توجه نمیکنه که ما باید تنها درخواست اصلی امان از اروپا این باشه که حق ایران در بندهای 26 و 36 برجام رو بپذیرند و قبول کنند خواست کلیدی کشور نباید سرشاخ شدن اروپا با آمریکا صدقه دادن به ایران یا کارهای سخت دیگه باشه که از عهده اروپا ممکنه برنیاد فقط روی این باید پافشاری بشه که ایران یک چیز ساده از اروپا میخواد و اون هم اینه که مطابق مفاد بندهای 26 و 36 حق ایران در کاهش تعهدات برجامی خودش رو برسمیت بشناسه فقط همین کار ساده اونها لازم نیست از پس تحریمهای آمریکا بر بیان با قبول همین حق ما خودمان از پس آمریکا برخواهم آمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
2
واقعا تا حالا چقدر مذاکره وضع اقتصادی ما را بهتر کرده؟ کره شمالی با مذاکره چی بدست آورد . بس کنید ،راه حل بهتری بگید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین